NetDoktor Hírlevél – 2021. 41. hét

Kedves Doktornő / Doktor Úr! Kedves Asszisztens!
Heti hírlevelünk témája

  • Táppénz – keresőképtelenségi igazolás információk
  • Klinikai kutatás modul (CRP)
  • SynLab kapcsolat
  • Mobil app fejlesztések
  • Praxisközösségi fejlesztések
  • Gyakori Kérdések – Válaszok

Táppénz – keresőképtelenségi igazolás információk

A 237/2020. (V.26.) Korm. rendelet 2021. január hó 1. napjától módosította a keresőképtelenség és keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló 102/1995.  (VIII.25.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 5. sz. mellékletét és egyidejűleg hatályon kívül  helyezte a 6. sz. mellékletet. Ennek értelmében 2021. január 1.-től már csak a Kormányrendelet 5. sz. mellékletében meghatározott adattartalommal állítható ki az induló, valamint folyamatos keresőképtelenségről szóló igazolás. (Megj.: A NetDoktoron belül semmilyen változás nem történt, a táppénzes beállítások a megszokottak szerint működnek.)

Részletek

Legújabb fejlesztéseink a NetDoktorban

Új kérdőívek

Új kérdőívek kerülnek be a rendszerbe, amelyek a praxisközösségi munkát is támogatják.
A kérdőívek küldhetők:
  • A NetDoktor Páciens applikációra küldhetők, továbbá
  • a Praxis weboldal védett oldalára.
A kitöltött kérdőíveket megtalálja:
  • Netdoktor páciens kórlap előzményekben, illetve
  • a Doktárban

 

Klinikai kutatás modul (CRP) a NetDoktoban

Hamarosan indul a CRP klinikai kutatási modul, ami listázza a különböző 4. fázisú projekteknek megfelelő praxisbeli pácienseket.
A háziorvos jelentős bevételhez jut 1-1 páciense referálásával. Ezt mind a NetDoktor, és az IQlabor referáló rendszer közti kapcsolat teszi lehetővé, így az orvosra minimális adminisztrációs feladata hárul.

Hogyan működik?
A Netdoktor összeköti az orvost a futó projektekkel, informálja a projektekről és automatikusan elvégzi a CRP kritériumok alapján a páciensek kiválasztását. 

klinikai kutatás modul

SynLab kapcsolat

Több éves kapcsolatfelvételi kísérlet után végre sikerült a SynLab vezetőségével megállapodni. Ennek eredményeként folyamatban van az új laborrendszerükhöz történő adatkapcsolat fejlesztése.

Mobil app fejlesztések

A Netdoktor Páciens lakossági mobil appot már több mint 6500-an letöltötték. Az applikáció szolgáltatásai egyre népszerűbbek, és azok az orvosok akik felfedezték az app előnyeit, jelentősen csökkenő rendelői zsúfoltságról számolnak be.

Adminisztráció személyes jelenlét nélkül
Az állandó gyógyszerek appon keresztüli felírása, az előjegyzés bevezetése, a dokumentumok (leletek, beutalók, igazolások) appon keresztüli kiküldése személyes jelenlét nélkül, egyszerűen megoldható. Sokan már a kérdőíveket is így küldik.

Hogyan regisztrálhatnak páciensei?
Gyorsan, és kényelmesen. Az orvos a NetDoktorból kör-e-mail küldhet pácienseinek, amelyben a páciens talál egy saját adatait tartalmazó QR-kódot. Ha ezt a mobil app QR-kód olvasójával beolvassa, az appban létrejön a páciens profilja, továbbá a páciens kapcsolódik háziorvosához. Egyetlen QR-kód beolvasással megtörténik a teljes orvoshoz regisztrálási folyamat és a páciens használhatja az összes orvosához kötött funkciót.

Savvy holter EKG és telemedicina
A lakossági mobil appban a Savvy holter EKG mellett tovább bővítettük a telemedicina funkciókat is. Így hamarosan a páciens az otthonában mért vérnyomást, pulzust, vércukor értéket, véroxigén szintet, testtömeget is beküldheti a kommunikációs modulon keresztül a NetDoktorba, ahol az orvos beállíthatja, hogy milyen határértékek túllépése esetén kapjon jelzéseket.

Videó konzultáció
Hamarosan elkészül az NetDoktor Orvos és a NetDoktor Páciens appok közötti videó konzultáció funkció. Ennek segítségével a páciens orvosával (ha az orvos ezt engedélyezi) biztonságos zárt csatornán keresztül a NetDoktor hálózatán tud videós kommunikációt folytatni. Ez segíthet akár egy-egy gyors diagnózis felállításában, illetve annak eldöntésében, hogy szükséges-e a beteg fogadása a rendelőben.

A VIR várótermi behívó rendszert összekapcsoltuk a Páciens appal
A páciensnek már nincs szüksége a vonalkódos kártyára, amikor a rendelőbe beérkezik. A mobil app alapján az orvos egyből látja, hogy betege megérkezett a rendelésre, és a páciens is látja a mobilján, hogy hányadik a várakozók sorában. Ez az információ folyamatosan frissül. ahogy csökken a várakozók száma, így a páciensnek nem kell hosszú perceket ücsörögni a váróban, ehelyett intézheti, a rendelő környékén egyéb ügyeit, hisz folyamatosan látja, hogy körülbelül mennyi idő múlva kerül behívásra a rendelőbe.

Praxisközösségi fejlesztések

Nyár eleje óta folyamatosan fejlesztjük a NetDoktor praxisközösségi funkcióit az OKFŐ előírásai és az előző PK pilot gyakorlati tapasztalatai alapján. Erről folyamatosan tájékoztatjuk Önöket.
Az összes medikai rendszer közül a NetDoktorba építettük be először az EESZT-be történő PK jelentési funkciót. Ez azt jelenti, hogy egy ellátás során, amennyiben az ellátásnál a PK-t érintő tevékenység történik, az az ellátás lezárásakor a háttérben az EESZT-be lejelentésre kerül. Ez mint kötelező adatszolgáltatás a NetDoktor alaprendszer része. Természetesen a sok-sok egyéb fejlesztés, ami a PK automatizmusokat, prevenciós rendelések adminisztrálását, illetve a PK vezetők menedzseri kontrolljait, funkcióit tartalmazza, az továbbra is a Praxisközösségi Modul része, melynek aktiválása térítési díj ellenében kérhető.

Gyakori Kérdések – Válaszok

Hírleveleinkben ezzel az állandó rovattal szeretnénk segíteni kedves ügyfeleinket a gyakran felmerülő kérdések megválaszolásával.

Tudok kábítószert értesítő nélkül nyomtatni?

Abban az esetben, ha a páciens számára első alkalommal kerül felírásra kábítószer, akkor annak megjegyzés mezőjében, ha szerepel a statim szó, nem fog értesítőt kérni hozzá a program.

Miért nem megy fel a jogosítvány az EESZT-be?

eeszt logo Ennek az oka a hiányos vagy rossz törzsadat szokott lenni. Általában a lakcím nincs megfelelően kitöltve, pl: az utca vagy út a közterület mezőben van rögzítve és nem a közterület jellege mezőben.

Az applikációban nem tudnak időpontot foglalni
hozzám a pácienseim

Páciensei nem tudnak időpontot foglalni abban az esetben, ha nincsen beállítva a programban az előjegyzési idő. Az előjegyzési idő a  Beállítások/Praxis/Rendelők/Rendelési idők alatt adható meg.

 

Írja meg kérdését!

Amennyiben a NetDoktor használatával, működésével kapcsolatban kérdései, észrevételei merülnek fel, írja meg nekünk az info@netdoktor.hu e-mail címre!
     Rendeljen bárhol, bármikor kompromisszumok nélkül…
NetDoktor minden eszközön

 

Maradjunk kapcsolatban!

Továbbra is várjuk NetDoktorral kapcsolatos kérdéseit, észrevételeit, melyek alapján segítő videókat készíthetünk Önnek és kollégáinak.

DeriCom Kft. 1095 Budapest, Ipar u. 2./B info@dericom.hu www.dericom.hu Copyright ©  Dericom Kft. – Minden jog fenntartva