NetDoktor Hírlevél – 2022. 12. hét

Kedves Doktornő / Doktor Úr! Kedves Asszisztens!
Heti hírlevelünk témája

 

  • Ügyfélszolgálat – péntek és szombati munkanap
  • Mobil applikációkat érintő karbantartás
  • Ukrajnából érkező személyek EÜ ellátása – miniszteri utasítás
  • Informatikai segítség a menekültek ellátásában 
  • NetDoktor fejlesztések, frissítések
  • Gyakori Kérdések – Válaszok
    • Miért nem mindig aktuális a COVID státusz és COVID oltási lista
    • NetDoktor naptár új beállításai
    • e-Beutaló kérdések

     

    Ügyfélszolgálat – péntek és szombati munkanap

    03.25. Péntek: 8:00-16:30
    03.26. Szombat (munkanap): 8:00-14:00

    Amennyiben technikai segítségre lenne szüksége, személyes kapcsolattartója a fenti időintervallumban áll rendelkezésre.

    Mobil applikációkat érintő karbantartás

    Szerver karbantartás miatt átmenetileg az Orvos és a Páciens mobil applikációban néhány, feltöltést igénylő szolgáltatás nem elérhető, ezek a következők:
    • Az Orvos appban a HD képfeltöltés funkció
    • A páciens applikációban a dokumentum felküldés
    Az Orvos appban a szkenner funkció jelenleg is működik.
    Megértését és türelmét köszönjük!

    Ukrajnából érkező személyek EÜ ellátása – miniszteri utasítás

    Az Emberi Erőforrások Minisztériuma közzétette az Ukrajnából érkező személyek ellátásáról szóló utasítást (9/2022.03.11.), melyet az alábbi gombra kattintva olvashat.

    Informatikai segítség a menekültek ellátásában 

    A NetDokor online működéséből adódóan a regisztrált felhasználók számára bárhonnan, bármikor, bármilyen informatikai eszközről elérhető, és a praxisok meghatározott jogosultságok mellett könnyen összekapcsolhatók. Erre alapozva került kialakításra az ukrán menekült gyermekek ellátását támogató többfelhasználós NetDoktor rendszer Miskolcon.
    A gyermekorvosokat segítő rendszerről, illetve az ukrán oltási rendről alábbi bejegyzésünkben olvashat részletesebben.

    Bővebben

    NetDoktor fejlesztések, frissítések

    Március 10-én csütörtökön az alábbi fejlesztések kerültek ki a NetDoktor medikai rendszerébe:

    Integrált nézetben a vizsgálati helyszín kikerült
    az ellátási felületre

    A továbbiakban nem szükséges a vizsgálat helyét az adatok között megadniuk.
    Nagyításhoz kattintson a képre!

    A vizsgálatokon belül, a műszeres vizsgálat kiválasztása POCT ( saját) vizsgálatban elmentett INR értékek átkerülnek az INR naplóba is.

    A vizsgálatokon belül, a műszeres vizsgálatok lenyíló menüben kipipáljuk a POCT (saját) vizsgálatot:

    poct
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    A lap alján megjelenő POCT vizsgálatnál beemeljük az INR értéket
    poct vizsgálat inr érték
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    A vizsgálati lap INR nyomógombjának megnyomásával az INR naplóba jutunk, ahol a korábban beemelt értékeket látjuk. A sor végén található PRXK tevékenység oszlopban pipával jelölhető, hogy praxisközösségi tevékenységként végeztük- e.
    Nagyításhoz kattintson a képre!

    A táppénzes jelentés eredménye PDF formátumban megtekinthető, nyomtatható

    A riportok fülön belül, a táppénzes menüpontban, táppénz jelentés létrehozása után a létrehozott rekordra kell kattintani. A képernyő alsó részén megjelenik a tételes lista fül, ahol maga a táppénzes jelentés megtekinthető. A táppénzes jelentés eredménye a letöltés gomb megnyomásával PDF formátumban automatikusan mentésre kerül a számítógép kiválasztott mappájába. A nyomtatás nyomógomra kattintva lehetőségünk van a táppénzes jelentés kinyomtatására is.
    táppénz jelentés pdf
    Nagyításhoz kattintson a képre!

    TAJ ütköztetés

    Amennyiben szeretné összehasonlítani a saját bejelentett pácienseit a NEAK által nyilvántartott, praxishoz tartozó bejelentett páciens állománnyal, akkor a “TAJ ütköztetés” keretein belül erre lehetősége van. A két nyilvántartás eltérhet egymástól, a NEAK-nál lévő a folyamatosan aktualizált, mert minden hónapban, minden háziorvos beküldi a változásjelentést, amely alapján ez frissül.
    Miután a változásjelentést beküldik az orvosok, és azt a NEAK feldolgozta, generálunk egy TAJ regisztert a NetDoktorban. Ezután a korábban feltöltött (és a NEAK által feldolgozott) változás jelentést lecseréljük a netdoktoros TAJ jelentésre a NEAK rendeszerében. Ennek eredményeként kap az orvos egy táblázatos kimutatást arról, hogy TAJ szerint kik azok a páciensek, akik az adott orvoshoz vannak bejelentkezve, vagy már kijelentkeztek tőle.
    Ezt a NEAK-tól kapott (Excel) táblázatot tudják betölteni a programba, amely alapján a program készít egy összehasonlító táblázatot a két nyilvántartásról, ami alapján az adott háziorvos manuálisan meg tudja változtatni a saját rendszerében a páciense státuszát a NEAK listának megfelelően.
    A riportok fülön a jelentések menüpontban a változás jelentésre szükséges kattintani.
    változás jelentés
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    Az oldalon szereplő TAJ ÜTKÖZTETÉS nyomógombra kattintva tudjuk beemelni a NEAK-tól kapott Excel fájlt.
    taj ütköztetés
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    A fájl kiválasztása nyomógomb megnyomása után kiválasztjuk a NEAK-tól visszakapott feldolgozási eredmény rekordját.
    fájl kiválasztása
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    A betallózás után a program létrehoz egy összehasonlító táblázatot, mely alapján a páciensek ki- és bejelentett státusza manuálisan módosítható, hogy a két adatbázis megegyezzen.
    összehasonlító táblázat

    Betegszállítási utalvány: oda-vissza cím megadható, 
    akár a páciens lakcíme is

    A beutalás fülön rákattintunk a betű nélküli nyomtatóra.

    betű nélküli nyomtató
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    Kiválasztjuk a betegszállítási utalványt.
    betegszállítási utalvány kiválasztása
    Ki tudjuk választani, hogy a betegszállítási utalvány egyirányú legyen, vagy oda-vissza, illetve azt, hogy intézménybe szállítsák a pácienst, vagy címre. Intézmény esetén a nagyítóra kattintva kereshetünk az intézmények listájában.
    betegszállítási utalvány nyomtatvány
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    Ha a címre kattintunk a nagyító eltűnik, és szabadon írhatunk be címet.

    Saját adagolás szerkesztése

    Ha szeretnénk a saját adagolásokon szerkeszteni vagy akár törölni, akkor menjünk be az Adattárakba, amit a nevünkre kattintva tehetünk meg.
    saját adagolás
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    Ezután kattintsunk bal oldalon a Praxis törzsekre, azon belül az Adagolásokra.
    Nagyításhoz kattintson a képre!
    Megjelenik a saját adagolások menü, ahol megtaláljuk azokat az adagolásokat, amiket mi adtunk meg a múltban. Ezek neveit, napi mennyiségét változtathatjuk, illetve törölhetjük egyenként vagy akár az összeset a jobb felső kuka ikonra kattintva.
    saját adagolások törlése
    Nagyításhoz kattintson a képre!

     

    Gyakori Kérdések – Válaszok

    Hírleveleinkben ezzel az állandó rovattal szeretnénk segíteni kedves ügyfeleinket a gyakran felmerülő kérdések megválaszolásával.

    NetDoktor Naptár új beállításai

    Az új fejlesztések célja, hogy minden, a betegellátással kapcsolatos tevékenységet nyilván lehessen tartani akár egyszerű bejegyzésként, akár kategorizált, tevékenységekhez kötött időszeletek szerint. Így a naptár alkalmas (az eddig megszokott módon) egyszerű időponthoz kötött bejegyzésre is, és összetettebb ellátási folyamatok kontrollált szervezésére, time-manegement feladatokra is. A naptár kezelni tudja a több felhasználó – több rendelő – több szak – több típushoz tartozó bejegyzéseket, privát és publikus jogosultságokat, láthatóságokat, több napos bejegyzéseket is.
    A naptár használatához segítséget az alábbi gombra kattintva talál:
    Naptár segédanyag

    Miért nem mindig aktuális a COVID státusz és
    COVID oltási lista

    A COVID státusszal és oltásokkal kapcsolatos aktuális adatokat az EESZT szolgáltatja. Mivel az EESZT nem biztosít csoportos lekérdezési lehetőséget (napi státuszfrissítés a praxis bejelentett paciensei részére), így egy adott páciens COVID státusza akkor frissül, amikor ellátás nyitás történik, és a NetDoktor lekérdezi az EESZT-től TAJ alapján a 6 hónapon belüli COVID oltásokat, CRP teszteket és RAT tesztet, COVID fertőzöttség BNO-ját. Amennyiben az adott beteg nem volt ellátáson és így nem történt adatlekérés, illetve az orvos sem rögzítette az adatokat a NetDoktorban, akkor az nem kerül be a rendszerünkbe.
    Dolgozunk azon a megoldáson, hogy rendelési idő után, este vagy rendelési idő előtt reggel 7-kor (amikor az EESZT-t nem terheljük a napi terhelés mellett) az orvosnak lehetősége legyen egy automatikus sorozat-lekérdezésre, ahol a bejelentett TAJ-okon végigmenve az EESZT-ből frissítjük az összes páciens státuszát. Ehhez azonban szükségünk van még az EESZT hozzájárulására.

    e-Beutaló kérdések

    Az e-beutaló felküldés működik abban az esetben, ha a publikus intézmény lista tartalmazza a 6 és 9 jegyű OTH szervezeti egység azonosítót. A beutaló létrehozása, és a mentés gomb megnyomása után automatikusan felkerül az EESZT- be, amennyiben az előző két feltételnek megfelel. Ezek az azonosítók az OKFŐ által publikált intézmény listában találhatóak meg, de sajnos a mai napig nincs meghatározva minden magyar eü. intézményhez a két kód.

    Írja meg kérdését!

    Amennyiben a NetDoktor használatával, működésével kapcsolatban kérdései, észrevételei merülnek fel, írja meg nekünk az info@netdoktor.hu e-mail címre!
         Rendeljen bárhol, bármikor kompromisszumok nélkül…
    NetDoktor minden eszközön

     

    Maradjunk kapcsolatban!

    Továbbra is várjuk NetDoktorral kapcsolatos kérdéseit, észrevételeit, melyek alapján segítő videókat készíthetünk Önnek és kollégáinak.

    DeriCom Kft. 1095 Budapest, Ipar u. 2./B info@dericom.hu www.dericom.hu Copyright ©  Dericom Kft. – Minden jog fenntartva