A várótermi várakozási idő, másik megfogalmazásban a direkt várakozási idő, amely a beteg megérkezésétől az orvosi rendelőbe való belépéséig eltelt időt jelenti. A várótermi várakozási idő nagymértékben befolyásolja várteremben kialakuló hangulatot és a betegek elégedettségét. A várótermi várakozási idő hossza országonként, ellátási formánként is nagyon változó. Németországban és Ausztriában egy 2011-e felmérés szerint az orvosi rendelőben töltött várakozási idő átlagosan közel fél óra volt. Kultúrafüggő is, hogy a várakozást a betegek milyen mértékben tolerálják.
A direkt várakozási időt alapvetően a létszám határozza meg. A betegek létszáma és az orvosok létszáma. A rendelőben megjelenő betegek száma szezonálisan változik. Az orvosok létszáma viszont már hosszú ideje állandóan alacsony szinten van. Ennek befolyásolására szoftverfejlesztőként nem tudunk vállalkozni. De tudunk olyan technikai megoldásokat kínálni, melyekkel a várótermi várakozások csökkenthetők, és a szubjektív várakozási élmény is javítható.

A VIR- Várótermi Beteghívó és Információs Rendszer sokkal több, mint egy hétköznapi behívó. Használatához nincs szükség a más hasonló rendszerek által használt drága üzemeltetésű sorszám kiadó berendezésre. A NetDoktorral teljesen integráltan működik. Nincs szükség több szoftver párhuzamos használatára. Az érkező betegeket azonosítja, és az orvosi szoftverben azonnal jelzi, hogy kik várakoznak. Kezeli az előjegyzéseket és az ambuláns betegeket is. Egyszerre több körzetet is képes ellátni, anélkül, hogy zavarnák egymás betegellátását. Jelenleg folyik a NetDoktor rendszer lakossági mobil applikációjának a fejlesztése, melyről már több alkalommal is beszámoltunk. Az applikáció számos olyan funkcióval fog rendelkezni, ami az orvos-beteg kommunikációt teszi egyszerűbbé. Ebbe a sorba illeszkedik az is, hogy az applikáció is kapcsolódni fog a Beteghívóhoz, így a betegnek lehetősége lesz rá, hogy a telefonján is figyelemmel kísérje, hogy hány várakozó beteg van még előtte, és ez alatt az idő alatt esetleg a zsúfolt várótermen kívül várakozzon, vagy ügyeket intézzen. Büszkék vagyunk rá, hogy ez irányú fejlesztéseinkről már külföldi szaksajtóban is jelent meg beszámoló.

„Az alkalmazást nem csak az egészségügyi szakemberek tesztelik, hanem a gondosan megválasztott betegeket is bevontak a tesztbe, akiktől várhatóan értékes visszajelzések és ötletek érkeznek majd az új rendszer fejlesztéséhez a tesztidőszakban. Összefoglalva, ennek az innovációnak pozitív fogadtatást kell kapnia, mivel ez nem csak az egészségügyi ellátást teszi kényelmesebbé és könnyebbé, hanem segíti az előírások betartását, a kapcsolattartást és az elhivatottságot.” – szerz. Tamás Józsa Clinical Child Psychologist

A várótermi várakozási idő csökkentésének komplex kezelést támogatjuk egy másik technikai megoldással is. Fejlesztéseink során olyan korszerű mobil technológiákat alkalmazunk, melyek lehetővé teszik, hogy a NetDoktor más helyi gépre telepített orvosi programokhoz képest gyorsabban működjön, továbbá, hogy a szoftverfrissítések és biztonsági mentések a hátérben automatikusan lefussanak a rendelés megzavarása nélkül. Így minimalizálható a rendelések alatti holtidő és a rendelések előtti vagy utáni túlóra is.

A mindennapi gyógyítási gyakorlat ma már elképzelhetetlen a magas szintű informatikai háttér és az erre épülő alkalmazások nélkül. Mi itt a DeriCom-nál folyamatosan azon dolgozunk, hogy olyan megoldásokat biztosítsunk partnereinknek, melyekkel időt, energiát és pénzt takaríthatnak meg.