Azoknak a háziorvosoknak és házi gyermekorvosoknak, akik otthonról kénytelenek betegeiket ellátni, nagy segítség az EESZT mobilToken azonosítási rendszer, ami biztosítani tudja a kártyaolvasóval történő belépéssel azonos funkciók (e-recept, beutaló, szakorvosi javaslat, ambuláns lap, stb…) használatát.

Mi a mobilToken?

Az EESZT mobilToken egy mobil eszközre telepíthető azonosító kód generáló alkalmazás, amely az EESZT bejelentkezéshez egy egyszeri, és egyedi PIN kódot állít elő, ami alkalmas az EESZT felhasználók azonosítására. Ilyen és ehhez hasonló megoldásokkal az online banki szolgáltatások használata során már többünk is találkozott. Az eSzemélyivel történő azonosításhoz képest ez a megoldás jelentős előrelépés az EESZT távoli elérésének a támogatásában.
FONTOS azonban tudni, hogy akár androdidos telefonra, akár iPonre tölti le az alkalmazást a regisztráláshoz az eSzemélyi és a kártyaolvasó (esetleg a fizikai token) is rendelkezésre kell hogy álljon. Ugyanis a regisztrációs folyamatnál mind a mobil készülék, mind pedig a felhasználó azonosítására szükség van. Ezért érdemes már időben, bent a rendelőben elvégezni a folyamatot. A regisztráció az EESZT Ágazati Portálon keresztül elérhető webes felületen valósul meg eSzemélyi, vagy fizikai token alapú hitelesítést követően. Egy orvos csak egy készülékre tudja telepíteni az alkalmazást. Ha időközben újabb készülékre váltana, akkor a korábbit az Ágazati Portálon törölni kell, mert csak ezt követően lehetséges az új készüléket beregisztrálni a rendszerbe.
Az EESZT mobilToken csak egy az azonosításhoz szükséges alkalmazás, aminek a futtatásához okostelefon szükséges. Arra, hogy a felhasználó milyen eszközön lép be az általa használt orvosi szoftverbe nincs semmiféle ráhatása. Vagyis az orvosi program megnyitására használt informatikai eszköz (pl. PC, laptop, tablet) és a mobiltelefon, melyre az EESZT mobilToken fel lett telepítve, nem szükséges, hogy (földrajzilag) egy helyen legyenek.
Az EESZT mobilToken ingyenesen letölthető a Google Play (android) és az AppleSore (iOS – iPhone) ) on-line áruházakból.

Mik a webes technológiák előnyei?

Amikor a tavasszal berobbant járvány miatt sok háziorvos és házi gyermekorvos is arra kényszerült, hogy otthonról dolgozzon, beigazolódott, hogy a medikai szoftverek esetén is nagy szükség van a mobilitásra, és erre csak az olyan webes technológiák nyújtanak kényelmes és biztonságos megoldást, melyeket a NetDoktor alkalmaz.
A NetDoktorral bármikor, bárhonnan ki tudja nyitni a digitális kartoték-szekrényét, elő tudja venni egyik vagy másik páciense digitális kartonját, és nem csak beleolvashat, hanem akár teljeskörű betegellátást is adminisztrálhat ily módon. Nem számít, hogy hol van, lehet az otthonában vagy egy másik rendelőben, ha van Önnél egy olyan eszköz, ami képes felcsatlakozni az internetre, és ez akár a mobiltelefonja is lehet. Nincs rá szükség, hogy a távoli elérés miatt bekapcsolva hagyja a rendelői szervert, sőt szerverre sincs szükség. Továbbá arra sincs szükség, hogy bármit feltelepítsen a használni kívánt eszközére. Elég ha elindítja a böngészőt, és bejelentkezik a NetDoktor fiókjába, ugyan úgy, mintha a gmail fiókjába lépne be, vagy a bankszámlájának az egyenlegét kérdezné le netbanking fiókjából.

Míg év elején sok iparág leállni volt kénytelen, mi nagyobb tempóra váltottunk, és egy sor újabb fejlesztést valósítottunk meg, ami segíti az orvosokat abban, hogy betegeikkel a személyes találkozások mellőzésével is kapcsolatot tarthassanak.
A WEB-es technológián alapuló NetDoktor medikai rendszer és az Androidra és iOS-re is kifejlesztett NetDoktor Páciens mobilapplikáció együttműködése alternatívát nyújt a rengeteg telefonon és egyéb csatornán (pl. messengeren, viberen) érkező kérés kezelésének. Az ingyenesen, néhány másodperc alatt letölthető NetDoktor Páciens mobil applikáción keresztül a beteg sokkal gyorsabban és biztonságosabban veheti fel a kapcsolatot orvosával, úgy hogy a rendszerbe épített funkciók és automatizmusok miatt az orvosnak és az asszisztensnek jóval kevesebb munkája lesz, mintha folyamatosan bejövő hívásokat kezelne, és a tévedés lehetősége is kizárt.
Az app használata nem csak a praxis dolgozóinak vesz le terhet a válláról, hanem a betegeknek illetve a hozzátartozóiknak is kényelmes megoldást jelent. Ugyanis egy felhasználó több profilt is létrehozhat, így nem csak a saját, de a szeretteinek az egészségügyi ellátását is kézben tarthatja.

A felhasználói visszajelzések folyamatosan igazolják, hogy jól határoztuk meg a fejlesztés fő csapásvonalát a NetDoktor szoftverünk kapcsán.

„Egyértelműen a felhő alapú adatbázistárolás, és a szoftver webböngészőből történő elérésének köszönhető mobilitás miatt döntöttem a váltás mellett, hiszen tevékenységemet több telephelyen végzem egyidejűleg. Az új szoftverre történő áttérés egyáltalán nem igényelt infrastruktúra fejlesztést. … Az új informatikai környezethez történő alkalmazkodásban a Dericom munkatársai készségesen rendelkezésünkre álltak telefonon és számítógépes távelérés útján egyaránt. A program felhasználóbarát mivoltának köszönhetően kollégáim könnyedén elsajátították a program használatát.” – Dr. Békássy Szabolcs