A koronavírus megjelenésével a háziorvosok adminisztratív feladatai megduplázódtak, a gyermek és vegyes praxisok esetén az igazolások kiadása miatt pedig még ennél is jobban megnövekedtek. Az alapellátásban dolgozók egyre nehezebben tudják a feladataikat ellátni.

Az egyik felhasználónk a minap úgy döntött, hogy mivel nem tud egyedül megbirkózni a kialakult helyzettel, megosztja a bánatát velem és a tanácsomat kéri. Elmesélte, hogy míg folyamatosan fogadják a telefonokat a rendelés alatt, a rendelési idő végére 15-20 üzenet várja a rögzítőn és a mobilján, amit csak a munkaidőn túl tudnak az asszisztensével feldolgozni. Mindketten egyre kimerültebbek, már feladták volna, ha nem hajtaná őket a hivatástudat. A megkeresését megelőző napon azonban történt valami, ami miatt úgy döntött, hogy ez így nem mehet tovább. Este, miután az utolsó beteget is ellátták, visszahallgatták a rögzítőről az üzeneteket, és két pácienst összekevertek. A sajnálatos tévedés csak akkor derült ki, amikor az beteg, aki az üzenetet hagyta, hiába próbálta meg a patikában kiváltani a számára nélkülözhetetlen készítményeket.

A folyamatos túlmunka kimeríti az embert, és fáradtan mindenki könnyebben hibázik. Csak hát nem mindegy, hogy a pék kétszer sózza meg a tésztát, vagy az orvos ír fel tévesen gyógyszereket.

Milyen alternatív lehetőség van a betegek megkereséseinek a fogadásra?

A doktornő számára azt javasoltam, hogy töltse le a NetDoktor applikációját, és biztassa a betegeit is ugyanerre. Az alkalmazás egy biztonságos és kényelmes alternatívája a telefonos megkeresésnek, ráadásul mindkét fél számára ingyenes.

Számos az adminisztrációt támogató funkciót építettünk be az applikációba, de a doktornő és sok más háziorvos számára most a gyógyszerfelírási igények és a páciensek egyéb üzeneteinek a fogadása, továbbá az időpont foglalások biztonságos és automatizált kezelése az, ami a legnagyobb segítséget jelenti a mindennapi feladatok ellátásában, és nem csak a praxis dolgozóinak vesz le terhet a válláról, hanem a betegeknek illetve a hozzátartozóiknak is kényelmes megoldást jelent az orvossal való kapcsolattartásra. Ugyanis egy felhasználó több profilt is létrehozhat, így nem csak a saját, de a szeretteinek az egészségügyi ellátását is kézben tarthatja.

Az előjegyzés alapfeltétele, hogy a praxis naptára, rendelkezési ideje legyen megfelelően beállítva a NetDoktor szoftverben vagy az orvos appban. Az előjegyzés rögzítésekor a páciens látja az orvosa naptárában a szabad időpontokat, és csak azok közül választhat. Ha valamilyen ok miatt az orvos mégsem fogad az adott időpontban beteget, lehetősége van törölni az előjegyzést. A törléssel egyidejűleg a beteg is automatikusan értesítést kap a mobilkészülékére, és lehetősége van másik időpontot választani. Ugyan ez fordítva is érvényes.

A NetDoktor applikáció a hagyományos üzenetváltásokhoz képest nagyobb biztonságot jelent a betegadatok védelmének a tekintetében, mivel egy teljesen biztonságos, zárt csatornán keresztül történik a kommunikáció a beteg és az orvos között.

Mindkét alkalmazás, a NetDoktor Orvos és a NetDoktor Páciens applikáció a Google Play áruházból illetve az App Store-ból ingyenesen letölthető.