A koronavírus járvány az év elején szinte az egész világot lebénította. Míg sok iparág leállni volt kénytelen, mi nagyobb tempóra váltottunk, és egy sor olyan fejlesztést valósítottunk meg, ami segíti az orvosokat abban, hogy betegeikkel a személyes találkozások mellőzésével is kapcsolatot tarthassanak. A járvány megfékezésére tavasszal életbe léptetett intézkedések a vírus terjedését az első hullámban sikeresen megállították. Most azonban a járvány elszabadulni látszik. A regisztrált napi fertőzöttek száma már a négyezret is elérte, és a koronavírus örökítőanyagának a szennyvízben mért koncentrációja több nagyvárosban is jelentősen emelkedett, ami a járvány további erősödését jelzi előre. Ezért úgy látjuk, hogy most még nagyobb szükség lehet azokra a megoldásokra, amik lehetővé teszik a „távoli” betegellátást.

A járványt nem tudjuk megszüntetni, de a kezelésében segíthetünk.

Fontosnak érezzük, hogy az érintettek minél szélesebb köre megismerje a NetDoktor távoli betegellátást támogató funkcióit. Sokszor sok helyen írtunk már ezekről, de most egy videós bemutató is készítettünk a munkatársaink közreműködésével. Az egyes funkciókról szóló magyarázatokat képernyő képekkel egészítettük ki. A NetDoktor Páciens applikációt a Kovács család történetén keresztül mutatjuk be. A videót úgy állítottuk össze, hogy a NetDoktor kommunikációs modul és a NetDoktor Páciens applikáció közti kapcsolat a lehető legszemléletesebb legyen. Az anyag a HAOSZ III. Országos Konferenciájára készült. Első körben a konferencia résztvevői számára volt csak elérhető, most azonban publikussá tettük, hogy minden érintett megtekinthesse.

A videó terjedelme harminc perc. A bemutató tartalomjegyzéke:

  • Informatikai eszközök az ellátásban, áttekintés (0:10-2:18)
  • Az előadás aktualitása – ellátás járványhelyzetben (2:18-8:52)
  • NetDoktor Kommunikációs modul – távoli ellátás (8:52-13:23)
  • NetDoktor Páciens app – az orvos-beteg kapcsolat jövője
    • Bevezetés (13:23-14:25)
    • Az Orvos app működése – szkennelés, digitális aláírás (14:25-16:12)
    • A Páciens app és a NetDoktor kapcsolata (16:12-16:55)
    • Tudnivalók a Páciens app használatáról (16:55-20:35)
  • Hétköznapi példák az applikáció használatára
    • Konzultáció (20:35-21:48)
    • Kérdőív kitöltése (21:48-22:23)
    • Dokumentum, igazolás kérés (22:23-23:19)
    • Gyógyszer felíratás (23:19-24:40)
    • Értesítések működése (24:40-25:24)
    • Előjegyzés használata (25:24-26:37)
    • Egészség modul (26:37-27:35)
  • Záró gondolatok, kitekintés (27:35-30:45)