Hogy működik a gyógyszerfelíratás a NetDoktor Páciens applikációban?

A 2018-ban bevezetett EESZT és ennek részeként az eRecept számos lehetőséget biztosít a kényelmesebb és biztonságosabb betegellátásra, mint amennyit ma kihasználunk belőle.

Az EESZT-nek is köszönhetően a NetDoktor képes figyelni, hogy a felhasználó mikor váltotta ki az állandó gyógyszereit, milyen adagolást írt elő a háziorvos vagy kezelőorvos, majd ezeknek az ismeretében a rendszer kiszámolja, hogy mikor válik szükségessé a gyógyszerek következő felíratása, és a gyógyszerek várható elfogyása előtt figyelmeztetést küld a páciens részére, aki ez alapján elküldheti az igényét az orvosa felé.
A kérés érkezését a rendszer jelzi az orvos applikációban és/vagy a NetDoktor szoftver Kommunikációs Moduljában. Ha az orvos a kérés teljesítése, vagyis az újabb eRecept kiállítása előtt szükségesnek tartja, elküldhet egy online kérdőívet a páciensének, amivel felmérheti az aktuális állapotát, vagy akár be is hívhatja személyes találkozóra.
Ha a szükséges készítményekről elkészül az eRecept, az-az az orvos feltölti az EESZT-be, és ezzel kiválthatóvá válik, akkor a rendszer azonnal értesítést küld a beteg számára. A rendszerüzeneteket a felhasználó akkor is megkapja, ha épp nincs belépve az alkalmazásba. Ugyanis beépítettünk a rendszerbe egy alkalmazást, ami az új értesítésekről egy úgynevezett push notificationt küld a felhasználó készülékére. Ha a kijelzőn megjelenik ez a kis ikon, akkor az világosan jelzi, hogy új értesítés, vagy dokumentum érkezett.

A NetDoktor Páciens applikáción belül több fiók is létrehozható. Így lehetőség van arra is, hogy akár az idős hozzátartozók állandó gyógyszereinek fogyását is figyelemmel kísérje a felhasználó és időben intézkedhessen a szükséges újabb adag felíratásáról. Ezzel biztonságosan és kényelmesen segíthet azoknak a családtagoknak, akik nem rendelkeznek okos készülékkel, viszont állandó gyógyszereket szednek. A családtagok számára akkor is létrehozható egy külön fiók az alkalmazásban, ha nem azonos a háziorvosuk. A rendszer a pácienseket a TAJ számuk alapján azonosítja, ami sokkal biztonságosabb, mint egy telefonon bediktált név alapján kezelni a kérést, mivel a TAJ egy egyedi azonosító, ezért kizárja, hogy felcserélődjenek az adatok.

Az applikáción keresztül érkező gyógyszerfelírási igények kezelése a telefonon felvett kérések feldolgozásához képest kényelmesebb és biztonságosabb megoldás a praxis dolgozói számára. Sokkal kevesebb telefonhívást kell fogadni, ha a páciensek az applikáción keresztül küldenek üzenetet és intézik gyógyszerfelírási igényüket. Elkerülhetők a névazonosságból adódó esetleges bonyodalmak. A teljes folyamat automatikusan adminisztrálásra kerül, így minden gyorsan vissza is kereshető a rendszerből.

A NetDoktor Orvos és a NetDoktor Páciens applikáció ingyenesen letölthető a Google Play áruházból illetve az App Store-ból.

 

Miért ajánlja betegeinek a Páciens applikációt?

  • Nem terheli az orvost, illetve asszisztenst a sok telefonhívás.
  • Ütemezetten tudja kezelni páciense kéréseit.
  • Nincs tévesztési lehetőség.
  • Az összes bejövő kérés, panasz, stb. adminisztrálva van, később visszanézhetők.
  • A páciens is tud küldeni dokumentumot (pl. máshonnan kapott labor leletet, zárójelentést stb.).
  • A praxis is képes a betegnek küldeni pl. pecséttel ellátott igazolást, beutalót, stb .
  • Akár a mobilján is, a NetDoktor Orvos app-ban is kezelheti a konzultációkat.

Hogy tudassa a pácienseivel, hogy a NetDoktor applikáción keresztül is kapcsolatba léphet Önnel?

Készítettünk egy weblapot, ahol összeszedtük azokat az információkat a NetDoktor mobil appról, melyek a pácienseket segítik tájékozódni az alkalmazásban elérhető szolgáltatásokról és az applikáció működéséről. Kérjük, ossza meg a pácienseivel Ön is! https://www.netdoktor.hu/paciens/