2020-tól minden nem közfinanszírozott szolgáltatást nyújtó orvosi,- és fogorvosi szolgáltatási típuskóddal és működési engedéllyel rendelkező egészségügyi szolgáltató számára kötelező lesz az EESZT-hez való csatlakozás.

Amennyiben Ön is érintet, és még nem rendelkezik ilyen dokumentummal, indítsa el az igénylési folyamatot! Haladéktalanul keresse fel valamelyik kormányablakot!

Az EESZT csatlakozás számos feladattal jár. Ezek egy része adminisztratív jellegű, más részük pedig technikai megvalósítást jelent. A csatlakozási folyamat útvesztőjében való eligazodáshoz kívánunk SEGÍTSÉGET nyújtani valamennyi érintett számára. Több száz orvost vezettünk már sikeresen végig ezen a folyamaton, így ismerjük a buktatókat és javaslatokkal tudjuk támogatni a döntéshozatalt. Ezért egy külön oldalt is indítottunk a témában: www.eeszt-csatlakozas.hu

A jogszabály úgy fogalmaz, hogy 2020. január 1-jétől kötelező az EESZT-hez való csatlakozás, ám a műszaki megvalósításra 2020. június 30-ig haladékot ad. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben történő azonosításhoz minden érintettnek be kell szereznie az új típusú személyigazolványt (eSzemélyi). Az EESZT-vel történő adatcserét pedig egy akkreditált orvosi szoftveren keresztül lehet megvalósítani.

EESZT – Műszaki csatlakozás

A műszaki megvalósítás több lépcsőből áll. Először is tisztázni kell, hogy a rendelőben használt orvosi szoftver alkalmas-e az EESZT felé való adattovábbításra. Ha nem alkalmas, vagy az orvos eddig nem is használt a praxisában betegnyilvántartó, receptíró alkalmazást, akkor választania kell majd egyet a jelenleg piacon lévő rendszerek közül. Érdemes azt is tisztázni, hogy a kiválasztott orvosi program szállítója milyen támogatást biztosít a csatlakozás technikai szakaszához.
A műszaki megvalósítás részeként telepíteni kell a kártyaolvasó készüléket, le kell tölteni az Ágazati portálról az adott felhasználókhoz tartozó tanúsítványokat, össze kell rendelni őket, be kell állítani az egyes munkatársak EESZT jogosultságait, le kell futtatni a műszaki megvalósítás sikerességét ellenőrző keretprogramot, és annak eredményét fel kell tölteni az ágazati portálra. Ezért azt javasoljuk, hogy a technikai megvalósítást lehetőség szerint egy megfelelő felkészültséggel rendelkező személy végezze. A NetDoktor support csapata maximális támogatást nyújt a műszaki csatlakozás véghez vitelében.

NetDoktor – akkreditált orvosi program

Összefoglaljuk, hogy milyen szempontokat érdemes mérlegelni egy olyan szoftvert kiválasztása során, mellyel nap, mint nap dolgoznia kell majd. Általános tapasztalat, hogy egy rosszul megválasztott szoftver rengeteg utólagos kompromisszummal jár. Ezért mi azt javasoljuk, hogy vesse össze az egyes rendszerekbe épített funkciókat a saját igényeivel! Ha sikerült néhány termékre szűkíteniük a kört, kérjen szoftver bemutatót, ahol a termékkel kapcsolatosan felmerült kérdéseire is válaszokat kaphat! Bátran kérdezzen, hogy minél megalapozottabb döntést hozhasson! Ne csak a termék tulajdonságokat mérlegelje, hanem a szoftver mögött álló ügyféltámogatás tartalmáról is tájékozódjon! Alapvetően két tényezőre érdemes figyelni a választási döntésnél. Mennyire modern, korszerű, felhasználóbarát a megvásárolni kívánt szoftver, illetve a későbbiekben megfelelően felkészült, segítőkész ügyfélszolgálat áll-e rendelkezésre.

Mi a NetDoktort ajánljuk, mert

  • EESZT kompatibilis orvosi szoftver;
  • 25 év orvos-informatikai tapasztalattal a legmodernebb technológiákat alkalmazva fejlesztették;
  • kiváló supportosok segítik a felhasználókat reggel 7-20 óra között, akiktől hatékony támogatásra számíthat a műszaki megvalósításban;
  • bárhonnan be tud jelentkezni a programba, mivel ez egy online medikai rendszer;
  • a páciensek elégedettségét növelő beteghívó rendszer és orvos-beteg applikáció tartozik hozzá.
  • a rendszerhez folyamatosan új modulokat kapcsolunk be. Ezzel egy korábbi bejegyzésben részletesen is foglalkoztunk.

A mindennapi gyógyítási gyakorlat ma már elképzelhetetlen a magas szintű informatikai háttér és az erre épülő alkalmazások nélkül.