A koronavírús járvány a modern történelemben még soha nem tapasztalt helyzetet teremtett. Ezt értékelhetjük megtorpanásnak vagy soha nem látott fejlődésnek is. Amiben mindenki egyetért az az, hogy az előttünk álló jövő bizonytalan. Nagyon sok múlik azon, hogy, tanulunk-e ebből a járványból? Képesek leszünk-e alkalmazkodni?

Ahogy Jordán Ferenc, hálózatkutató biológus fogalmaz: „Ez most a nagy ziccer, hogy végre tanuljunk az eddigiekből.”

Az orvosszakma a járvány elleni küzdelem frontvonalában megtapasztalhatta, hogy az online technológiák az orvos-beteg személyes találkozása nélkül is gyors és hatékony eszközt jelentenek a betegellátás terén.

Elég, ha csak az e-receptre gondolunk. Az évekkel korábban bevezetett elektronikus vényírás és a veszélyhelyzet alatt a felírást valamint a kiváltást megkönnyítő rendeletek jelentős mértékben járultak hozzá a sikeres védekezéshez. A veszélyhelyzet ideje alatt jelent meg a telemedicinának minősülő tevékenységeket és azok finanszírozását szabályozó kormányrendelet is. A rendelet értelmében a beteg személyes jelenléte nem feltétele az egészségügyi szolgáltatás nyújtásának és a szolgáltatás finanszírozásának. A rendelet meghatározza azokat az eseteket, amikor a beteg távollétében egészségügyi szolgáltatás nyújtható. Ezek közé tartoznak azok a tevékenységek, melyek a beteg egészségi állapotának felmérésével, esetleges kockázatok felderítésével, konkrét betegségek megállapításával továbbá a további vizsgálatok elrendelésével és azok kiértékelésével, a kezelések eredményességének a kiértékelésével és a beteg állapotának nyomon követésével kapcsolatosak.

A járványhelyzet felgyorsította az egészségügyi ellátásokat szabályozó rendeleteknek a technikai oldalon már meglévő lehetőségekhez igazítását.
NetDoktor Kommunikációs Modul a járvány elmúltával is hasznos eszköz a napi betegellátásban és a betegekkel való folyamatos kapcsolattartás során.
A modullal együtt a praxis felhasználói hozzájutnak egy rendelői e-mail fiókhoz, melyen keresztül közvetlen a NetDoktorból kommunikálhatnak a pácienseikkel. Az e-mailek csatolmányokat, dokumentumokat is tartalmazhatnak. Az e-mailek címzettjei több módon is megadhatók. A páciensek kiválaszthatók a teljes praxis-lista azon páciensei közül, akiknek rögzítve van az e-mail címe. A programban leválogathatók a különböző időszerű feladatok miatt értesítendő személyek, akiknek a listája átadható a Kommunikációs Modulnak, ahonnan küldhető nekik egyedileg vagy előre letárolt e-mail sablonok alapján megírt e-mail, és az e-mailhez csatolt dokumentum vagy kérdőív.

A következő időszerű ellátási feladatok miatt behívandó pácienseket lehet leválogatni és e-mail küldés címzettjeiként kiválasztani:

  • jogosítvány alkalmassági vizsgálat
  • időszerű védőoltás
  • kötelező státuszvizsgálat – törzskarton frissítés
  • korcsoportos szűrés
  • táppénzes felülvizsgálat
  • lejárt közgyógyigazolás
  • gondozási protokoll miatti ellátás
  • elmaradt ellátás

Mindehhez azonban az szükséges, hogy a páciensek e-mail címe a betegadatok közt fel legyen rögzítve a programba.
A rendszer a legmagasabb szintű adatbiztonságot garantálja, és teljes körű GDPR megfelelést biztosít.

A mindennapi gyógyítási gyakorlat ma már elképzelhetetlen a magas szintű informatikai háttér, és az erre épülő alkalmazások nélkül. A betegellátást javító, az orvos-beteg kapcsolatot kiegészítő megoldások mára már az egészségügy megkerülhetetlen részévé váltak. A NetDoktor fejlesztése során alkalmazott technológiák olyan szolgáltatások igénybevételét teszik lehetővé mind az orvosok, mind a páciensek számára, melyek nélkülözhetetlenek, ha lépést akarunk tartani a világ rohamléptékű fejlődésével.