Várótermi Betegirányító és Információs Rendszer

A kényelmes és színvonalas betegellátásért…

V.I.R.

R

Kinek ajánljuk a V.I.R. rendszert?

Minden olyan háziorvosnak, magánorvosnak, klinikának és szakrendelésnek, akik fontosnak tartják, hogy betegeik minőségi ellátásban részesüljenek a rendelőbe lépés pillanatától kezdve egészen az ellátásuk végéig.

R

Mit tartalmaz?

  • Nagyméretű televíziót a váróteremben.
  • Vonalkódolvasó készüléket szintén a váróteremben.
  • Egy mini számítógépet.
  • Egy Várótermi Információs és Betegirányitási szoftvert.
R

Miért hasznos?

  • Kezeli az előjegyzett betegeket.
  • Emeli rendelőjének színvonalát, növelve ezzel körzetének értékét.
  • Remek tájékoztató felületet kap, melyen értesítheti pácienseit közelgő szabadságáról, helyettesítésről, szűrővizsgálatokról, vagy bármilyen, Önnek fontos információról.
  • Bevételt termel, hiszen a monitoron lehetőség van reklám célú hirdetések megjelenítésére is, melynek bevételéből Ön részesül.

V.I.R. felépítése és működése

A Várótermi Információs Rendszer kiépítésének köszönhetően a várótermekben a betegek teljeskörű tájékoztatást kapnak egyszerre akár több dologról is. Mivel minden információ a rendelkezésükre áll, így sokkal nyugodtabban, feszültségmentesebben várakoznak ellátásukra. Láthatják a váróban elhelyezett monitoron, hogy hányan vannak még előttük, tájékoztatóanyagokat a szabadságolásokról, szűrővizsgálatokról, stb. A saját célú anyagok megjelenítése és a betegek tájékoztatása mellett a rendszer alkalmas reklámanyagok megjelenítésére is, amelynek köszönhetően egy hirdetési felületet kapunk, növelve ezzel parxisunk bevételét.

Használatához nincs szükség a más hasonló rendszerek által használt drága üzemeltetésű sorszám kiadó berendezésre. A rendszer kiépítése során ellátjuk a pácienseit egyedi, vonalkódos kártyákkal, a várót pedig egy vonalkód olvasó készülékkel, melyek együttes használatával a betegek jelzik a rendszer felé, hogy megérkeztek a rendelésre. A szoftver ez alapján beazonosítja őket, és a NetDoktor orvosi szoftverben azonnal jelzi, hogy kik várakoznak. Az ambuláns vagy a kártyával még nem rendelkező saját betegek részére a váróterem falán egy kártyatartóban elhelyezünk ambuláns kártyákat. Ha valaki ilyen kártyával jelentkezik be, akkor a program észleli, hogy ambuláns beteg, s ezt Önnek is jelzi a rendelőben ülve. 

A jelenleg folyó NetDoktor applikáció fejlesztés keretében dolgozunk rajta, hogy a későbbiekben a V.I.R vonalkód kártyáit kiváltsa a lakossági mobilapp.

Jellemzők

Applikáció kompatibilis

Páciensei okostelefonjukon futó alkalmazáson keresztül is bejelentkezhetnek.

Könnyen kezelhető

Informatikai feladatoktól mentes, gördülékeny konfigurálás.

Távolról módisítható

Otthonról is kényelmesen konfigurálható, felhasználóbarát felület, amelyhez nem szükséges különösebb informatikai szaktudás.

Ügyfélközpontú

Közösen, az Önök visszajelzéseik és igényeik alapján fejlesztettük.

Segítőkész ügyfélszolgálat

Medikai szoftverünknél bizonyított, nagy szakértelemmel rendelkező munkatársaink állnak segítségükre.

Személyre szabható

A kijelzőn megjeleníthet hirdetéseket vagy akár videókat is.

Nyugodtabb páciensek

Megszűnik a betegek közötti, behívásból adódó konfliktus, így ők kellemesebb hangulatban várakoznak ellátásukra.

Modernebb rendelő

Emeli rendelőjének színvonalát, növelve ezzel körzetének értékét.

GDPR megfelelő

Bejelentkezés és behívás során a pácienseknek semmilyen személyes adata nem kerül megjelenítésre.

Kérdés-Felelet

Hány körzet használhatja egyszerre a behívó rendszert?
Egy rendszer képes ellátni akár 4 körzet betegeit egyszerre, anélkül, hogy zavarnák egymás betegirányítását.
Kezeli az előjegyzett betegeket?
Természetesen igen. Egyrészt Ön is láthatja azonnal, hogy megérkezett egy előjegyzett páciens, másrészt behívásakor a váróban lévők is tájékoztatást kapnak róla, hogy időpontra érkező beteget hívnak be.
A V.I.R hogyan kezeli az ambuláns pácienseket?
Az ambuláns vagy a kártyával még nem rendelkező saját betegek részére a váróterem falán egy kártyatartóban elhelyezünk ambuláns kártyákat. Ha valaki ilyen kártyával jelenzkezik be, akkor a program észleli, hogy ambuláns beteg, s ezt Önnek is jelzi a rendelőben ülve.
Mennyibe kerül?
A bevezetés költségei a megrendelő igényeihez igazodnak és feloszthatók több praxis között is, ha közös várótermet használnak. Az üzemeltetés költségét, mely magában foglalja a terméktámogatás díját is a reklámbevételek figyelembevételével kell meghatározni. Pontos összegeket a megrendelők igényeinek a felmérését követően tudunk adni.
Elkészítik nekem a vonalkódos kártyákat?
Kérheti, hogy munkatársaink külön díjazás ellenében készítsék el a kártyákat, de természetesen ezt Ön is elvégezheti. Nincs másra szüksége, mint A/4-es lapokra, egy lamináló gépre. Egy A/4-es lapra összesen 10 beteg kártyáját tudjuk nyomtatni. Nyomtatás után következő lépés a laminálás. Ha ez is megvan, már csak szét kell vágni a kártyákat és kiosztani a betegeknek.
Eldönthetem, hogy kit hívok be?
Mindenki maga dönti el, hogy melyik beteget hívja be. A program időrendben mutatja a várakozók listáját, de a behívás sorrendje nincs meghatározva.
Én is szerezhetek reklámozó cégeket?
Természetesen igen, sőt javasoljuk is, hiszen ha Ön hozza a céget, aki hirdetni szeretne a rendelőben, azzal növelheti a reklámozási jutalékát.
Honnan tudom, hogy melyik kártya melyik betegé?
Minden kártyán van egy sorszám, amely az Ön programjában nyilvántartott beteg kartonsorszáma.
Vannak referencia helyek, ahol a rendszer megtekinthető?
Dr. Hasitz Ágnes – Szentendre Budapest XI. kerület – Fehérvári úti felnőtt rendelő (8 orvos) Dr. Koncz Erika és Dr. Szeszler Györgyi – Biatorbágy Dr. Kerényi Attila – Nyírtelek Dr. Takács Anikó – Nyírtelek Túrkeve háziorvosi rendelő Dr. Németh Zsuzsanna – Dr. Konczili Vendel – Nyíregyháza Dr. Gergely Nándor – Mátészalka Dr. Csapó Géza – Nyíregyháza Dr. Molnár Julianna – Szigethalom Dr. Soós Zoltán – Nyíregyháza Dr. Gálla Zoltán – Budapest Dr. Németh Attila – Pákozd

A V.I.R.-ről mondták:

Dr. Kerényi Attila
Nyírtelek

A Várótermi Információs Rendszert (VIR) 2011 tavasza óta használom Szabolcsban egy kisvárosban, egy 2200 fős felnőtt háziorvosi praxisban.
Csodát tett! Varázsütésre nyugalom és csend lett úrrá az addig nyüzsgő, vitatkozó, ajtó előtti tumultuózus jeleneteket produkáló betegváróban. Nincs kopogás az ajtón – kivéve természetesen a ritka, azonnali ellátásra szoruló eseteket. Így mind a nővér, mind az orvos lényegesen nyugodtabb körülmények között végzi a munkáját. A betegek azonnal elfogadták és az idősebbek is gond nélkül használják a kezdeti segítség után. Ehhez néhány kifüggesztett betegorientáló felirat nyújt segítséget. (Főként az új betegek, illetve egyéb praxishoz tartozó betegek számára.)
A VIR gond nélkül kezeli az előjegyzett pácienseket is. Nálam a rendszer a háziorvosi programba integrálva működik (MedMaxPro). Látom a várakozó betegek név szerinti listáját, az előttem álló feladatot. Így lehetőség van még a beteg belépése előtt „minden tekintetben” felkészülni.
A program stabilan fut. A váróban kihelyezett monitor nemcsak a bejelentkezésre illetve a betegek behívására szolgál, hanem reklámok, közérdekű információk, egészségnevelő anyagok is megjelentethetők rajta.
Néhány adat a működésről: A napi forgalom 5%-a (átlagban 4 fő) használja a váróba kihelyezett „ambuláns kártyát”. (Azaz vagy otthon hagyta a beteg a saját kártyáját, vagy másik körzet betege, vagy még nem készült el az új beteg kártyája.) Évente a praxis beteginek 1%-a részére kell új kártyát gyártani. (Elhagyja, megrongálódik, kimossa…) A kártyák legyártása az induláskor jelent komolyabb munkát és anyagi terhet. (Ezt érdemes rábízni egy cégre.) Ezt követően az új bejelentkezők részére, illetve a pótlás miatt készítendő kártyák szinte elhanyagolható költséget jelentenek. Ezt akár maga a háziorvos is minimális idő ráfordítással el tudja készíteni.
Az elmúlt közel 3 év során nem lazult a kártya használat “fegyelme”! Nem csak a rendelő személyzete elégedett a VIR-rel, hanem a betegek is aktíve dicsérik. Nyugalom a váróban, nyugalom a vizsgálóban! Az utóbbi évek legjobb ötlete volt, hogy bevezettem a rendelőmben a Várótermi Információs Rendszert!

Dr. Kovács Ildikó 
Budapest XI. Kerület.

Köszönetemet szeretném kifejezni, hogy a rendelőmben használhatom az Önök által fejlesztett betegbehívó rendszert. Munkám gördülékennyé tételét nagyban megkönnyíti. Sokszor előfordult, hogy a váróban a betegek vitatkoztak, ki ki után jött. Nem hozott könnyebbséget a betegsorszám használata sem. Ez az elektronikus behívó rendszer a fentieket kiküszöböli, áttekinthetőbbé teszi számunkra , ki jött nővérhez, ki vár orvosi vizsgálatra és ami a legfontosabb, egy-egy telefonon jelzett lázas vagy rosszul lévő beteg megjöttét azonnal jelzi, így rögtön be tudjuk hívni a megfelelő ellátásra.
A fentiekre figyelemmel mindenkinek csak ajánlani tudom!

Dr. HASITZ ÁGNES
Szentendre – felnőtt háziorvos

Nagy örömömre szolgált a DeriCom Kft. új fejlesztése, amely a háziorvosi szoftverhez illesztett beteghívó rendszer. Amikor először beszéltek róla, kicsit szkeptikus voltam, de pillanatok alatt meggyőztek nagyszerűségéről.

A rendszer lényege, hogy a pácienseinknek van egy azonosító száma a praxisban, ez pedig a praxisban levő sorszáma. Ez a beteg azonosítója. Elkészítettünk (nyomtatással, laminálással) minden beteg számára egy vonalkóddal ellátott kártyát, amelyen középen az Ő praxis sorszáma, mint hívószám szerepel. A kártya két végén pedig egy-egy vonalkód NŐVÉR, ill. ORVOS megjelöléssel. Ezen túl még szerepel a rendelő címe, telefonszáma és a rendelési idő, mert úgysem tudják soha megjegyezni a betegek. Szóval, mindenkinek van egy ilyen kártyája. Amikor megérkezik a rendelőbe a páciens, a vonalkódos kártya azon végét, amit használni szeretne (Orvos vagy Nővér) elhúzza az ajtó mellett elhelyezett vonalkód olvasó előtt. Ekkor hangjelzés kíséretében a falon elhelyezett monitoron láthatja, hogy az orvoshoz, ill. a nővérhez hányan várakoznak már az Ő jelentkezését is figyelembe véve. Helyet foglal és figyeli a képernyőt. Amikor Őrá kerül a sor, akkor szintén hangjelzés kíséretében a monitoron megjelenik a páciens hívószáma és az, hogy kihez megy be.

Mindeközben a monitor szabad felületén a betegek számára hasznos információkat szolgáló tájékoztató, oktató, reklám anyagok mehetnek. Itt informálhatjuk betegeinket az esetleges praxis működésbeli változásokról (szabadság, helyettesítés rendje, megérkezett az influenza oltás, stb.)

A munka során, a rendelőben minden nagyon egyszerű. Amikor ellátom az előző pácienst és bezárom a kartonját, megjelenik a képernyőn a várakozók listája, amelyet beállíthatok aszerint, hogy kihez várakozókat szeretnék látni (orvos, nővér, orvos+nővér). Mind a nővér, mind az orvos, és az orvosirnok gépéről is behívhatjuk a következő beteget. A sorban legfelső beteget, a behívás gombra kattintva hangjelzés kíséretében behívja a program. Innen közvetlenül el is indul a jogviszony ellenőrzés és a kórlap megnyitása. Reményeink szerint jelentősen igazságosabbá teszi a rendelőbe való bejutási rendszert, kevesebb lesz a veszekedés és nem utolsó sorban gyorsabb az ellátás. A program figyeli az előjegyzett betegeket is. Amikor az előjegyzett páciens megérkezik és kártyájával bejelentkezik, a várakozók listájában kiemelten szerepel, figyelmeztetve arra, hogy Ő előjegyzett páciens.

Eddigi tapasztalataink nagyon jók. A betegek kifejezetten örülnek neki. Ők is úgy remélik, hogy ez sokkal kulturáltabbá teszi a várótermi helyzetet. Az asszisztencia számára sem okozott gondot a beindítás, nagyon felhasználóbarát a rendszer.

Lépjen kapcsolatba velünk!